C o m p o s e r | R e c o r d e r P l a y e r | S i n g e r | I m p r o v i s e r | P r o d u c e r
Roznow Vault
Get link
Facebook
X
Pinterest
Email
Other Apps
-
That's an unique Vaulting in Roznow, Podbeskidzie, Poland.
It has amazing acoustics.
I just recorded some sounds there.
There is a plan of recording a whole album there. Maybe.
The Frame for Electronic Recorder, Beats and String Orchestra Utwór The Frame napisany jest dla orkiestry smyczkowej Aukso, oraz mnie samego, grającego na fletach blokowych, z bardzo obfitą elektroniką. The Frame odnosi się wprost do muzycznych ram i kontekstów, które wpływają na nasz bardzo różny odbiór muzyki. Kompozycja jest próbą wyjścia z tych właśnie ram, kolejną próbą stworzenia ekstatycznej i kompletnej wypowiedzi, wychodząc ze skrajnego eklektyzmu i bardzo od siebie odległych inspiracji. W wymiarze stricte dźwiękowym to kompozycja składająca z następujących po sobie bloków dźwiękowych, skontrastowanych stylistycznie i ekspresyjnie, pokazujących również nasze instrumenty w bardzo różnych ujęciach. Flet i orkiestra raz sobie przeciwstawione, innym razem zaś całkowicie zgodne, zaistnieją w ekspresyjnych skrajnościach i nieraz zaskakującej dynamice. Utwór będzie również zakładał fragmenty ad libitum zarówno dla solisty jak i dla całej orkiestry. Utwór składa...
Płaksy (HABACHIANIM) Hanoch Levin Dramatopisarz Hanoch Levin (1943 – 1999), którego rodzice wyemigrowali z Polski w 1935 roku, to jeden z najważniejszych ludzi teatru nowoczesnego Izraela, wystawiany na całym świecie i wciąż wywołujący kontrowersje, mimo że zmarł już ćwierć wieku temu. Ze szczególnym upodobaniem Levin łączył motywy biblijne i mitologiczne z ostrym językiem i pasją demaskatora, dla którego nie istniało żadne tabu polityczne, społeczne czy obyczajowe. Wiele jego sztuk szokowało widownię, prowokowało skandale – zdejmowano je z afisza przedwcześnie, w atmosferze skrajnego wzburzenia. W ostatnich dekadach sztuki Levina robią w Polsce oszołamiającą karierę („był bardzo głęboko zakorzeniony mentalnie w polskości”, stwierdziła Elżbieta Baniewicz). Mnożą się edycje, sympozja, a przede wszystkim premiery. Promieniuje to także na zewnątrz: np. spektakl Krum w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego (2005, koprodukcja Teatru Rozmaitości w Warszawie i Narodowego Starego Teatru w Krakow...